معنای استغفرالله
نوشته شده توسط : blpwjob

* حكمت (417) معنای استغفرالله

شخصی در حضور امیرالمومنین (ع) 'استغفرالله' گفت. آن حضرت فرمودند: مادرت به عزایت بنشیند! آیا می دانی معنای استغفار چیست؟ استغفار مقام بلندمرتبگان است و اسمی است كه شش معنی دارد.

نخست پشیمانی بر گذشته. دوم عزم بر ترك بازگشت به طور همیشه. سوم این كه حقوق مردم را ادا كنی تا با خدا عاری از هر گناه دیدار نمایی. چهارم هر واجبی را كه بر عهده تو بوده و انجام نداده ای، به جای آوری.

پنجم آنكه گوشتی را كه در گناه بر پیكرت روییده در غم و اندوه آب كنی تا پوست تو به استخوانت بچسبد و میان پوست و استخوان، گوشت تازه بروید. ششم جسم خود را رنج طاعت بچشانی، همچنان كه بر او حلاوت معصیت چشانده بودی. در این هنگام بگو استغفرالله.

* حكمت (418) ارزش بردباری

بردباری به منزله قبیله است.

* حكمت (419) ضعف انسان

بیچاره فرزند آدم! اجلش پوشیده، بیماری اش پنهان، اعمالش را می نگارند. پشه ای او را می آزارد، جرعه ای گلوگیرش می شود و عرق تن، او را بدبو می كند.

* حكمت (420) راه درمان شهوت

اصحاب امام پیرامونش نشسته بودند كه زنی زیبا از آنجا عبور كرد. حاضران دیده به آن زن دوختند. امام (ع) فرمودند: همانا دیدگان این مردان به منظره شهوت آمیز دوخته شده و به هیجان آمده اند. هر گاه كسی از شما با نگاه به زنی به شگفتی آید، با همسرش بیامیزد كه او نیز زنی چون زن وی باشد.

(مردی از خوارج گفت: خدا این كافر را بكشد چقدر فقه می داند! مردم برای كشتن او برخاستند، امام فرمودند: آرام باشید، دشنام را با دشنام و یا با بخشیدن از گناه باید پاسخ داد.

فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: شب , ابرها , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: